“Suntem prima natiune din istoria lumii , ai carei cetateni ajung la casa lor darapanata intr-o masina.” Will Rogers

Altceva aveam „in plan” pentru astazi. Am in ciorne, incepute si abandonate fiindca necesita un picut mai multa atentie in expunere sau, pentru a le face cat de cat valoroase, impun si o documentare suplimentara, 3 teme din care as fi putut alege. Doar ca, un schimb de opinii observate in dimineata aceasta printre comentariile la postarea de ieri, ma determina sa „atac” o alta tema. Asa ca … Avertisment !!! : postarea de astazi nu are nicio componenta misogina chiar daca, in rezumat, avem de-a face cu o idee suficient de vehiculata – femeile sunt soferi slabuti spre execrabil. Daca o asemenea concluzie poate fi considerata misogina atunci si constatarea conform careia majoritatea barbatilor gatesc naspa spre aproape-comestibil ar trebui sa fie considerat un punct de vedere feminist. Ori nu e cazul. Cochetam si unii si altii cu ambele indeletniciri, si sofatul si bucatareala, dar n-o sa auzi pe nimeni care se ridica de la masa simtind ca e nevoie sa mai desfaca putin cureaua spunand „Am mancat ca la tata acasa” dupa cum nici n-o sa auzi pe cineva multumit de felul in care a lasat masina spunand „Am parcat ca o femeie”. Ma plangeam ieri (aiurea, multi ati sesizat absolut corect ca de fapt ma alintam umpic :P ) despre faptul ca avand o audienta preponderent feminina, discutiile de pe acest blog sunt lipsite de temele „profunde” ale conversatiilor gen „intre baieti”. Aseara a trebuit sa ies putin. Cu masina. Cale de vreo trei semafoare, am putut observa la volanul masinii din spatele meu o domnisoara. Tanara, frumusica. Dupa ultimul semafor am facut dreapta intrand pe platoul din fata garii. Am semnalizat cu intentia de a vira stanga pentru a ma parca. Cat pe ce sa intru intr-o masina care ma depasea neobservandu-mi intentia. Am franat violent, a franat, delicat, si masina in cauza desi frana ei nu era de niciun folos. La volan, domnisoara frumusica. A ridicat, putin jenata din umeri si mi-a zambit atat de dulce ca mi-a trecut intr-o fractiune de secunda toata supararea. In timpul in care eu cugetam ce mare dar de la bunul Dumnezeu e zambetul in viata noastra (saru’mana B ursucel, printesa a  Zambetului ! :P – vezi ca nu pomenesc numai de oo ? :twisted: ), pe blog se incincese o discutie nu neaparat aprinsa, dar pasionala, intre Mitzaa si Andreotti, despre … modele de Ford-uri !!!  :shock:  Mi-am facut cruce de dimineata cand am vazut, mai fac una si acum, ca n-as fi gandit ever ca pe blogul meu, doua fiinte feminine pana-n varful unghiilor, vor discuta vreodata, aplicat si documentat, despre masini. Ieri, delfinuta July scria pe blogul ei si ideea a aparut si in unele comentarii despre privire. Si ii spuneam ca tocmai am frunzarit o carte (as minti sa spun ca am citit-o; nu am putut sa o citesc, este una dintre cele mai proaste carti care mi-au cazut vreodata in mana), „Barbatul de azi explicat femeilor” in care autorul, Gerard Leleu pre numele lui, explica despre predominanta vederii la barbat asa : „Aceasta dateaza de acum 10 milioane de ani  ( :shock: ), probabil. In vremurile acelea, stramosii nostri indepartati sareau din creanga in creanga in imensele paduri tropicale din Africa de Est. (:oops:) Intr-o zi s-a auzit un tunet surd si puternic, in timp ce pamantul se cutremura si copacii erau cuprinsi de zguduituri puternice : placa tectonica care purta Asia s-a ciocnit de placa ce sutinea Africa. (plastica imaginea ! :twisted: ) Partea de est a continentului african s-a scufundat si o falie imensa s-a creat de la nord la sud, pe o lungime de 4000 de kilometri. Atunci vanturile din vest, aducatoare de ploaie, nu au mai putut atinge aceasta zona. Padurile care o acopereau s-au uscat (  :cry: ), facand loc savanei unde hrana este rara. Pentru a supravietui, stramosii nostri au fost nevoiti sa se adapteze. Pe de o parte, si-au schimbat hrana, din fructivori au devenit omnivori. Din culegatori au devenit culegatori si vanatori. Pe de alta parte, s-au ridicat pe labele din spate pentru a merge mai bine prin ierburile inalte si a explora mai eficient cu privirea departarile, pentru a descoperi pajisti sau vreo ganganie de mancare. ( :shock: ) Ceea ce a avut doua consecinte fundamentale : dobandirea pozitiei verticale, primul pas spre procesul devenirii omului si dobandirea unei vederi performante (:twisted:), mai agera decat cea a femeii. Aceasta, ramasa in vizuina ( :shoc k: ) pentru a avea grija de bebelus, fiinta cea mai fragila din lume, ( :cry: ) dar si cea mai dependenta, si-a dezvoltat simtul tactil.”  Superb, sau ce ? :lol: Cartea are insa avantajul de a fi scrisa pe hartie de proasta calitate ceea ce o recomanda fara niciun fel de problema altor intrebuintari. Dar adevarul e ca la volan, femeia parca nu priveste cu suficienta atentie in jur. Este concentrata pe inainte, pe ceea ce face ea, si mai putin pe ce fac si ceilalti. Oglinzile masinii nu prea ii sunt de folos. Aaaa…, ba da… Am mers o data, pe locul din dreapta („locul mortului” asa cum este el cunoscut in folclorul de specialitate) si am fost martorul urmatoarei scene : doamna a tras de oglinda retrovizoare pozitionand-o spre ea, si-a aranjat o suvita de par rebela, s-a rujat, a rotit cheia in contact, a pornit, si a plecat la drum fara a mai repozitiona oglinda in asa fel incat sa poata fi folosita pentru scopul in care constructorul masinii a pus -o acolo. In fine. Ma opresc aici cu opiniile despre privire si oglinzi. Stiam pana acum ca pot discuta cu Psi despre fotbal. Acum stiu ca am cu cine discuta si despre masini. Desi, aici intervine un soi de feeling. Intuiesc ca numarul celor cu care pot discuta despre masini este chiar mult mai mare. Si nu iau in calcul advertorialele la Toyota Corolla de pe SuperBlog. Alea mi se par irelevante, se adreseaza altui scop. Iau in calcul numarul mare de doamne si domnisoare pe care le intalnesc zilnic in trafic. Si dat fiind faptul ca, „Mersul pe jos nu este o arta disparuta – oricine trebuie sa ajunga , prin orice mijloace, la garajul in care isi tine masina.” (Evan Esar), cu voia dumneavoastra, astazi discutam despre masini. Sunteti pasionati de masini ? Ce modele va plac, ce anume va atrage la o masina, va place senzatia pe care sofatul la drum lung v-o ofera ? Chestii dintr-astea… Deci ?

No comments

Random Posts

3/random/post-list