Comert si marketing in spatiul virtual

Conform ultimului studiu Gartner, 20% din comeciantii cu amanuntul vor avea o prezenta virtuala pina in 2010. Nu este o surpriza prea mare, avand in vedere raportul lor din aprilie - Gartner's 2007 Emerging Trends - care spunea ca pina in 2011, 80% din utilizatorii activi de internet si companii din topul Fortune 500, vor fi implicati in lumile virtuale. Daca aplicam si legea lui Moore (conform careia capacitatile tehnologice se dubleaza la fiecare 2 ani) la evolutia spatiului virtual, nu e greu de imaginat ca in viitorul foarte apropiat, retailerii vor constitui un procent semnificativ din afacerile derulate in lumile virtuale. In Second Life, una dintre cele mai populare activitati este shoppingul de produse virtuale (majoritatea destinate personalizarii avatarului). American Apparel, Adidas, Reebok, Penguin Books, L'Oreal, Dell, Calvin Klein, Lacoste, Coca Cola, Wella, Armani, Nesquik, Yves Saint Lorent, Herman Miller sau Steelcase sunt numai cateva din brandurile care au inteles si testat deja marketingul pentru avataruri. Dealtfel, marketingul adresat avatarului si nu persoanei din spatele acestuia, este cheia succesului in spatiul virtual. Prin intermediul avatarului, consumatorul isi exprima personalitatea si preferintele, iar un alt studiu recent al Symantec Australian Identity Survey demonstreaza ca 40% din utilizatori activi ai lumilor virtuale considera ca adevaratul Eu este mai bine reprezentat prin identitatea lor virtuala decat cea reala. 


 

No comments

Random Posts

3/random/post-list